niedziela, 1 marca 2015

Korean : SLANG

Koreańskie slangi

Czym są slangi myślę, że nie muszę nikomu tłumaczyć. Oczywiście zawsze google służą pomocą, choć w dzisiejszych czasach prawdopodobnie zdecydowana większość wie, co oznacza slang. 
W Korei młodzież bardzo polubiła używanie slangów i robią to niemalże na każdym kroku. Przeważająca większość tych slangów jest zwyczajnie skrótami od pełnych słów lub zapożyczeniami z zachodniego słownika. Stety bądź niestety nie podam wam wszystkich (mam tu na myśli te wulgarne) ponieważ zdaję sobie sprawę z wieku moich czytelników i nie zamierzam nikogo zgorszać takim słownictwem, czy zachęcać do jego używania.


A więc zacznijmy od tych najbardziej popularnych, używanych w poszczególnych sytuacjach :

대박 - coś świetnego, cool
- taki odgłos zdziwienia, zaskoczenia
- dosł. najlepszy
얼짱 - osoba z piękną twarzą
얼광 - przeciwieństwo osoby z piękną twarzą xD
남친 - chłopak (sympatia)
여친 - dziewczyna (sympatia)
1004 - ze względu na identyczną wymowę, oznacza "anioł"
행쇼 - be happy
얼추 - mniej wiecej, okolo
알바 - praca (przeważnie na pół etatu, part time job)
아싸 - coś jak nasze "hurra!"
뭥미? - what the..?
재수 - good luck
초딩 - dziecinny
제정신이야? / 미쳤어? - are you crazy?
뻥이야 - just joking
베프 - bestfriend
꺼져 - go away, znikaj
죽을래? - wanna die? (moje ulubione xD)
내꺼야! - mój/moja 
갑이다 - być najlepszy, to be the best
생축 - happy birthday


* Niektóre słowa łatwiej mi wytłumaczyć angielskim odpowiednikiem, niż polskim, 
dlatego są po polsku i po angielsku. Myślę, że każdy zna takie podstawowe słówka, 
a jak nie to się dzięki mnie ich nauczycie, haha.

Slangi podczas czatu :

ㅇㅇ - yeah
- no no
ㄱㄱ - go go!
ㅋㅋ -  odglos smiechu, lol
ㅎㅎ - haha
ㅂㅂ(ㅃㅃ) - bye bye
ㄱㄷ - czekaj, wait
ㅊㅋ - gratulacje, congrats
ㅁㅊ - crazy
ㅎㅇ - hi
ㅎㄹ - odglos zdziwienia
ㅈㅅ - sorry
ㄱㅅ - thanks
ㅅㄱ - dobra robota, good job!








ㄴㅇㅅㅌ,
Hyemi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czas