sobota, 22 sierpnia 2015

Korean : dom cz.2 - przedmioty ogólne, wyposażenie

Dom cz. 2
Nazwy przedmiotów ogólnych, 
wyposażenie domu



Zapraszam na kolejną część słówek z zakresu wiedzy o domu. Dziś przyjrzymy się dokładnie temu, z czego jest on zbudowany, a także jakie podstawowe przedmioty się w nim znajdują. Mam nadzieję, że przyswoiliście już sobie poprzednią partię słówek, a jeśli tego wciąż nie zrobiliście, nie bierzcie się za dzisiejsze. Wszystko po kolei!



Dach 지붕
Okno 창문
Drzwi 
Balkon / Taras 발코니
Ogród 정원
Rynna 홈통
Komin 굴뚝
Schody 계단
Winda 엘리베이터 lub 승강기
Ściana 
Sufit 천장
Podłoga 바닥
Grzejnik 히터
Kominek 난로
Półka 선반
Kosz na śmieci 쓰레기통 lub 휴지통


Szafa 옷장
Łóżko 침대
Biurko 책상 
Krzesło 의자 
Fotel 안락 의자  
Stół 테이블 lub 탁자
Komoda 서랍의 가슴
Kanapa 소파 
Dywan 양탄자
Telewizor 텔레비전 lub 텔레비
Pilot do telewizora 리모컨
Komputer 컴퓨터
Radio 라디오


Lodówka 냉장고
Zamrażarka 냉동 장치
Mikrofalówka 마이크로파 lub 전자레인지
Czajnik 주전자
Zmywarka 식기 세척기
Kuchenka gazowa 가스 렌지
Piekarnik  오븐
Zlew 싱크대
Talerz 접시
Kubek 
Szklanka 유리잔
Miska 사발
Garnek 냄비
Łyżka 숟가락
Widelec 포크
Nóż 
Pałeczki 가락



Wanna 욕조
Muszla klozetowa 변기
Umywalka 세면기 
Pralka 세탁기
Prysznic 샤워
Suszarka do włosów 헤어 드라이기
Lustro 거울
Ręcznik 수건
Mydło 비누





Słówka posegregowałam kolorami na dane kategorie :

ogólny wygląd domu 
pokój dzienny i sypialnia
kuchnia 
łazienka



Jeśli zapomniałam o jakimś słówku, proszę mi przypomnieć w komentarzu!
Ciężko na zawołanie z pamięci napisać wszystkie przedmioty :D


Miłej nauki!






ㄴㅇㅅㅌ,
Hyemi



3 komentarze:

  1. Świetny post jak zawsze <3

    Btw, nie chciałabyś może mieć większy zasięg, więcej potencjalnych czytelników? Istnieją katalogi blogowe, w których można zapisać swojego :D Specjalnie dla ciebie poszukałam kilka, więc jakbyś chciała, to:

    http://rejestr-blogow.blogspot.com/
    http://katalog-euforia.blogspot.com/
    http://katalogowo.blogspot.com/
    http://blogobranie.blogspot.com/

    (p.s. nie, nie są moje, po prostu chciałabym żeby Twój blog był bardziej popularny, zasługuje na to ;-; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz! A także za polecenie tych katalogów blogowych. Jednak mój blog bardziej jest dla fanów Korei i pewnie wszyscy i tak nie będą nim zainteresowani xD Lepiej polecić na jakiejś grupie fejsbukowej wśród innych fanów. Ale dziękuję jeszcze raz! ♥

      Usuń
  2. Gdzieś już czytałem podobny wpis, ale ten jest bardziej konkrenty, warto było odwiedzić. Dodaje do zakładek!

    OdpowiedzUsuń

Czas